Salgs og leveringsbetingelser

Vilkår

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle fjernssalgsleverancer fra webshoppen NauticPro.dk, Juridisk navn Carlab CVR nr. 27331939, til privat konsument. Ved forhandlersalg/B2B (salg til CVR nr) gælder gældende regler i henhold til Dansk lovgivning herom. Ved handel ved/i fysisk butik gælder gældende regler i henhold til Dansk lovgivning herom. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og NauticPro.dk.

Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra NauticPro.dk. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra NauticPro.dk´s side, er denne af vejledende art.

Lovgivning
NauticPro.dk gør opmærksom på at nogen af varerne til salg i butikken er ulovlige, ifølge dansk lovgivning, at bruge/have på offentlig plads/vej. Disse varer er til udstillinger/banekørsel/kørsel i udlandet (ikke danske reg). Hvis du er i tvivl kontakt venligst lokal ordensmagt. NauticPro.dk kan ikke holdes til ansvar for eventuelle overtrædelser/bøde.

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra NauticPro.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med Post eller fragtmand hvis andet ikke aftales på forhånd. Normal leveringstid 1-3 hverdage. Bemærk at nogen varer er "ikke lagervarer" eller specialfremstillede, for disse varer kan leveringstiden overstige den normale leveringstid. På hjemmesiden er vores leveringstider estimeret og opdateres efter bedste overbevisning. Der kan mod forventning forekomme leveringstider der er længere end beskrevet på hjemmesiden.

Fragt

Gratis fragtmulighed på GLS pakkeshop pakker til private ved køb for over 1000,- kroner.

GLS Pakkeshop koster 49,-
GLS Privat med omdeling koster 59,-
GLS Erhvervs med omdeling koster 59,-
Volumenpakker koster optil 769,-
Ekspeditionstillæg for ordre under 200kr koster 19,-

Pakker sendes med GLS til den angivne leveringsadresse. Alle pakker sendes som forsikret gods og med Track & Trace.

Hvis du ikke er hjemme ved levering på privat adresse, skal pakken efterfølgende hentes i nærmeste GLS pakkeshop. Nærmere besked får du fra GLS på mail og/eller SMS.

Disse betingelser gælder for forsendelser i Danmark til brofaste øer. Særskilte fragtpriser udlandspakker.

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt ved NauticPro.dk overgår til dig som forbruger, når varen afhentes på vores adresse af dig, eller du får varen i fysisk besiddelse.

Reklamation
Når du handler på NauticPro.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra NauticPro.dk, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til NauticPro.dk. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed eller levetid (f.eks. pærer, neonrør m.v), er din klagemulighed afgrænset til varens normale levetid.

Er reklamationen berettiget, refundere vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Varen sendes til:
NauticPro.dk
Østerled 28G
4300 Holbæk

Mangler
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@nauticpro.dk. Hvis det ikke lykkes af finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 


Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

https://kpo.naevneneshus.dk/

For at kunne klage til Nævnenes Hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

Garanti
NauticPro.dk yder ingen selvstændig garanti. Såfremt der er garanti på produkterne er det udelukkende garantier producenten har stillet dig udsigt. Al henvendelse vedrørende garanti skal derfor rettes til producenten af produktet.

Alder
Du skal være fyldt 18 år for at handle på NauticPro.dk. Køber bekræfter ved godkendelse af ordre at være over 18 år eller at have forældres godkendelse.

Produktansvar
NauticPro.dk er ansvarlig for produktansvar i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning herom, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang, end hvad der følger af loven.

Ansvarsbegrænsning
NauticPro.dk påtager sig ansvar i henhold til den til enhver tid gældende lovgivning herom, men påtager sig ikke ansvar i videre omfang, end hvad der følger af loven.

Bestilling
Du kan kun handle via vores hjemmeside, NauticPro.dk, da vores lager ikke ligger på adressen. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os via telefon eller mail. Når du handler på NauticPro.dk indgås aftaler på dansk. Det er muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@Nauticpro.dk.

Pris og betaling
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen - f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:
 

EAN Betaling - Faktura til det offentlige, kommuner, institutioner mv. (kun mulig med gyldig EAN-Nummer) (0,00 DKK)
Visa/Dankort - Visa/dankort (0,00 DKK)
Visa Electron (0,00 DKK)
Kreditkort (International-Visa/Mastercard/Eurocard/Visa Electron/JCB) (0,00 DKK)
Mobilepay (0,00 DKK)
Bankoverførsel (19,00 DKK) (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Der er forbundet et betalings/kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.

Betaler du med et internationalt betalingskort (VISA, MasterCard), reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 
2) pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. 

Pengene er som standard reserveret i 30 dage, hvorefter reservationen automatisk ophæves. Du kan dog kontakte din bank med dokumentation på at købet er annulleret, for at få dem til at slette reservationen før tid.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Salg pr. faktura kræver godkendelse, vi forbeholder os retten til at ikke yde kredit eller sælge pr. faktura uden at videre begrunde dette.

Alle priser er inkl. moms. Ved specialfremstillede produkter forbeholder NauticPro.dk sig retten til kræve forudbetaling. NauticPro.dk forbeholder sig retten til at uden videre varsel ændre priser og informationer.

Information vedr. kampagner og udsalg
Varen er først reserveret til dig, når din ordre er gennemført, og betalingsoplysninger er registreret i vores system.
Vent derfor ikke alt for længe fra du lægger varer i kurven, til du gennemfører din ordre, da du risikerer at varen, du har udsæt dig, bliver udsolgt inden du når at fuldføre din ordre.

Fortrydelsesret ved online handel
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1/ har modtaget din vare
2/ får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.
3/ får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.
4/ får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail på info@nauticpro.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse som en PDF fil eller her.

Du kan IKKE fortryde ved blot at nægte modtagelse af pakken. Vælger du at gøre dette alligevel, skal du afholde de udgifter vi har forbundet med at varen sendes retur til os. 

Fortrydelsesretten gælder ikke specialfremstillede varer, så som specialproducerede varer efter kundens ønske, og varer der klippes/skæres og sælges pr. løbende meter. Disse tages ikke retur og kan ikke afbestilles, returneres eller byttes når de er bestilt.

Sikkerhedsudstyr med godkendelser (f.eks. TÜV, ISO) skal sendes retur til producenten for at testes og omemballeres.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Hvis du har opnået gratis fragt, modtaget en gratis vare eller fået andre rabatter betinget af et køb for en bestemt værdi, og dette ikke længere er opfyldt efter returneringen af en del af købet, vil værdien af rabatten, gaven (hvis den ikke er returneret) og/eller fragten blive fratrukket det beløb, du får tilbagebetalt. Beløbet for fragt vil oftest være 59 kr.

Brud på produkter med plombering
Levering af plomberede produkter, lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på, kan ikke fortrydes.

Varens stand, når du sender den tilbage ved fortrydelse.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord så kan du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du kan afprøve/undersøge varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover det der er skrevet ovenfor, betragter vi den som brugt hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængigt af varens handelsmæssige værdi. Du skal være opmærksom på, hvis du bryder forseglingen på væsker, bilpleje og andre væsker kan dette udgøre en værdiforringelse og i nogle tilfælde vil du kun modtage 0 kr. retur. Vi opfordrer derfor til ikke at bryde nogle forseglinger.

 

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
NauticPro.dk
Østerled 28G
4300 Holbæk

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortyde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen/varerne. Visse varer kan i kraft af deres størrelse/vægt ikke returneres med normal post. Dette gælder tungt og volumiøst gods, udgifter for returnering ca. 1000 kr/palle. Retur pakker sendt pr. efterkrav til NauticPro.dk afhentes ikke.

Du har selv ansvaret for at varen kommer sikkert frem til os, husk derfor at altid pakke varen godt ind og vi anbefaler at du sender som pakke med Track & Trace (hvis pakken skulle forsvinde under transport).
Du skal vedlægge en kopi af din faktura ved returnering. Vi opfordrer yderligere til at du som forbruger udfylder vores standardfortrydelsesformular eller vores online returneringsformular.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb får du det beløb du har indbetalt til os tilbage, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), inden 14 dage fra det du giver os besked herom. Returnerer du enkelte varer fra din ordre så refunderer vi varens pris, returnerer du hele din ordre så refunderer vi varens/varernes pris + standard porto). I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Vi tilbage betaler med samme betalingsmiddel som du har valgt ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur,

Uafhentede pakker/forkert angivet adresse
Pakker ligger på udleveringsstedet i 7 dage, før de returneres til os.

Hvis ikke du henter pakken og den bliver sendt retur til os, så vil du blive opkrævet de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. Ved fortrydelse vil disse blive modregnet i det beløb du ellers skulle have retur. Ønsker du pakken genfremsendt, så skal du betale eventuelle leveringsomkostningen.

Hvis vi får forsendelsen returneret grundet ukendt adresse, eller fordi du er fraflyttet adressen, opkræver vi returfragt i henhold til GLS' gældende priser. Ønsker du pakken genfremsendt, så skal du betale eventuelle leveringsomkostningen.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
GLS - Vi videregiver navn, adresse, email og telefonnummer til GLS for at kunne levere din pakke til dig samt give dig information om fragten.
Paymentgateway - De står for betalingsløsningen hos os. Vi videregiver derfor dit ordrenummer samt dine betalingsvalg (bemærk at vi ikke har adgang til dine kortoplysninger!)
Klaviyo - Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev i kurven, videregiver vi dit navn samt din emailadresse til Klaviyo. På den måde kan vi fremsende dig relevante nyhedsbreve.

Personoplysningerne registreres hos NauticPro.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give din oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på NauticPro.dk er Direktør Dan Henrik Amilon. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nauticpro.dk

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos NauticPro.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til NauticPro.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Cookies
På NauticPro.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på NauticPro.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere NauticPro.dk.

Ved spørgsmål kontakt os venligst på info@nauticpro.dk eller telefon.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.10.2024

 

 

 

Erhvervskøb betingelser
Disse betingelser gælder for erhvervskøb, B2B salg. Her kan du læse om fortrydelsesret og reklamation. For oplysninger om fragt, levering, generelle oplysninger og betaling se under forbrugerkøbshandelsbetingelser.

Fortrydelsesret
Der gives ikke fortrydelsesret ved produkter købt på NauticPro.dk. 

Reklamationsret
Der er 1 års reklamation på produkter købt på NauticPro.dk. Du skal reklamere straks, og indenfor 2 dage efter, at du har opdaget fejlen. 

Vi giver ikke penge retur i forbindelse med en reklamation, men vi tilbyder udvidet afhjælpningshjælp i form af reparation eller lignende såfremt det er berettiget. Ved køb på NauticPro.dk opgiver køber således sin hævebeføjelse til fordel for sælgers udvidede afhjælpningspligt.

I særlige tilfælde, hvis NauticPro.dk vurderer at det er rimeligt, vil køber kunne gøre brug af sin hævebeføjelse. Der kan være tale om, at der bliver fratrukket nytteværdi for brug.

Afhjælper NauticPro.dk ikke indenfor rimelig tid vil køber kunne hæve aftalen og modtage pengene retur fratrukket nytteværdi for brug. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.10.2024